poniedziałek, 16 lutego 2015

Wykrzaczyć się przed walentynkami

Uwielbiam poznawać nowych ludzi. Bardzo różnych ludzi. Zwykle nie mam problemu z rozpoczęciem small talk, dlatego moi przyjaciele nawet żartobliwie nazywają  mnie zaczepą. Po prostu lubię te krótkie rozmowy o niczym. Skaczemy z tematu na temat i szukamy wspólnych płaszczyzn porozumienia. Przy okazji można dowiedzieć się tylu ciekawych rzeczy o zdrowiu, polityce, budowie dróg i autostrad, szkolnictwie wyższym, paznokciach, siłowni, komunikacji miejskiej, dzieciach, odchudzaniu, sporcie i samochodach. Pogawędki bywają niekiedy tak wciągające, że dyskretnie wyjmuję telefon i zapisuję sobie, co mój rozmówca powiedział. A właściwie nie tyle, co powiedział, ale jak powiedział. Dzięki właśnie takiej pogawędce dowiedziałem się niedawno, że białostoczaki albo białostoczany będą mieć niezłą śmigałkę do Warszawy ‘szybką drogę’, a sklep może mieć dobry zbytek ‘sprzedaż’. I że chłopak może wykrzaczyć się!
Zdębiałem, bo wcześniej nie słyszałem tego słowa. Szybko jednak ustaliłem, że w środowisku informatyków wykrzaczyć się znaczy tyle co ‘kończyć swoje działanie lub działać nieprawidłowo na skutek błędu, zepsuć się, ulec awarii’. Pytam brata (w końcu studiuje informatykę), czy zna ten wyraz. Potwierdza, ale nieco zdziwiony tłumaczy mi, że wykrzaczyć się może raczej program lub komputer, ewentualnie telefon. Ja mu natomiast tłumaczę, że chłopak również może wykrzaczyć się (a skoro chłopak, to pewnie i dziewczyna). I podobno fatalnie, jeśli ktoś wykrzaczy się przed walentynkami. Bo to chyba znaczy tyle, co ‘zerwać z kimś jakąś (chyba bardzo bliską) relację’.

Wtedy w ręku zostają dwa bilety na „50 twarzy Greya” i rezerwacja dwuosobowej kanapy. Rzeczywiście fatalnie! Ależ te small talks są pouczające!

1 komentarz:

  1. I think this is one of tthe most significant information for
    me. And i am glad reading your article. But should remark onn few general things, The
    web site style is wonderful, the articles is really greeat :
    D. Good job, cheers

    OdpowiedzUsuń